Hódítsd meg

velünk az eget!

Ha kacérkodtál valaha is a gondolattal, hogy magánpilóta legyen belőled és repülőgépet vezess, a Pipistrel gépeken élmény lesz tanulnod, hiszen a tervezésük során kiemelt szempont volt a könnyen kezelhetőség, a biztonságosság, és a kedvező költségű fenntartás.

Ultralight repülőt csak ULPL szakszolgálati engedéllyel (ultralight pilot licence) lehet vezetni.

Sokan érdeklődtetek a repülőgép jogosítvány megszerzésének folyamatairól, így összeszedtem mindent, amit az UL szakszó megszerzéséről érdemes tudnod.

1. Gyere el hozzánk egy próbaoktatásra!

Puding próbája az evés. Repülsz velünk egy órát, megismered a típust, kipróbálod, milyen a pilótafülkében ülni, és hogy néz ki egy órás pilótaképzés, és utána el tudod dönteni, hogy ez neked való-e, ilyenre gondoltál-e.

2. Ha úgy döntesz, hogy velünk tartasz, kérj időpontot a reporvoshoz. Az orvosi alkalmassági vizsgálat feltétele a pilótaképzés elkezdésének, így először nála kell kezdened. Ennek ügyintézésében szívesen segítünk.

3. Ha megvan a reporvosi alkalmasságid, akkor beregisztrálunk a pilótaképzésbe, vagyis képzési szerződést kötünk, és regisztrálunk a Légügyi Hatóság (aktuális nevén Innovációs és Technológia Minisztérium) online nyilvántartásában.

4. Elkezdjük a pilótaképzésedet. Az elméleti és a gyakorlati képzésed egyidőben elkezdhető. Egyéni döntésedtől függően önállóan készülsz fel az elméleti vizsgára, és konzultációs lehetőséggel segítünk ebben, amely a jelen helyzetre való tekintettel online vagy telefonon is megoldható. Vagy választhatod a hagyományos tantermi képzést is, amely során elméleti oktatónk végigvisz téged a képzésen. Ennek díja 200 ezer forint.

A tananyag Fábián András: PPL kézikönyv című kiadványa, amelyhez társul egy e-learning lehetőség is. Javasoljuk, hogy a könyv mellé szerezd be az e-learning hozzáférést is, mert a tesztkérdéses gyakorlás jó felkészülési lehetőség a hatósági elméleti vizsgára (FIGYELEM: a vásárlást követően fél évig tudsz hozzáférni az e-learninghez, így javasoljuk, hogy ennek tudatában időzítsd a felkészülést)

Házivizsgákkal teszteljük az elméleti tudásod, és ha felkészültnek tekintünk, akkor belevághatsz a hatósági elméleti vizsgába is!

5. A gyakorlati képzés 45 repült órából áll, amely során különböző készségeket sajátítasz el, mint a repülőgép levegőben történő irányítása, a rádiózás, az útvonal tervezés- és repülés, a fel- és leszállás, illetve az adott Pipistrel oktatógép alapos ismerete.

Ahhoz, hogy készségszinten elsajátítsd a repülést, nem javasoljuk, hogy túl hosszúra nyújtsd a képzési időt, mert úgy újra és újra bele kell rázódnod a tanulásba.

Gyakorlati vizsgára csak az bocsátható, aki már sikeres elméleti vizsgát tett. Mivel a hatóságilag előírt repülési minimum 30 óra, így ha az oktatópilóta kellően felkészültnek ítél meg, hamarabb is vizsgára bocsáthat, mint a 45 óra.

FONTOS! A sikeres hatósági elméleti vizsgától számított két éven belül van lehetőséged sikeres gyakorlati vizsgát tenned, ez időn túl elvesznek az addigi óráid.

Van élet a vizsga után is, nem engedjük el a kezed a papír megszereztével, erről egy másik cikkben olvashatsz legközelebb :)

VÁRUNK SZERETETTEL PILÓTAKÉPZŐ ISKOLÁNKBA, VÁLTSD VALÓRA AZ ÁLMOD VELÜNK, ÉS LÉGY TE IS PILÓTA!

Jelentkezz még ma! 0670/3424410